Apie stresinių situacijų valdymą ir agresyvius pacientus

Siekiant didinti darbuotojų atsparumą fiziniam ir psichologiniam smurtui, VšĮ Kėdainių PSPC centre organizuoti mokymai tema: ,,Darbuotojų veiksmai, susidūrus su agresyviais pacientais“. Mokymus vedė Psichikos sveikatos skyriaus medicinos psichologė Simona Kutavičė.
Medicinos psichologė pateikė teorinių žinių bei praktinių pavyzdžių ir patarimų, kuriuos taikant medikai galės lengviau bendrauti su agresyviai nusiteikusiais pacientais bei valdyti stresines situacijas.
Lektorė pažymėjo bendravimo įgūdžių svarbą, siekiant pagerinti paciento patirtį mūsų įstaigoje, kad jis gautų kuo efektyvesnį gydymo planą. Bendravimo įgūdžiai padeda sumažinti pacientų nusiskundimų skaičių, taip pat ir konfliktinių situacijų susidarymą, kurios gali provokuoti agresiją. Bendravimo įgūdžiai ir patiems medikams padeda mažinti stresą – darbe jie gali jaustis labiau patenkinti savo darbu.
Kaip pastebėjo medicinos psichologė, pyktis, kaip emocija kyla dėl lūkesčių neatitikimo, kažkokių norų neišsipildymo. Kiekvienas iš mūsų esame linkę analizuoti informaciją pagal save. Atėjęs pacientas iš anksto tikisi, kaip su juo bus bendraujama, kokį rezultatą jis gaus ir jeigu tas yra nepasiekiama, automatiškai tai veda į nusivylimą. Nusivylimas dažniausiai yra pirminė reakcija, provokuojanti pyktį. Ji taip pat davė patarimų kaip spręsti stresines situacijas, kuriose nenukentėtų patys medikai bei kaip elgtis medikui, patyrusiam stresą. Juk pacientas ateina pas medikus ne kai jam gerai, bet kai jam blogai, todėl blogai besijaučiantis žmogus suprantama, bus irzlesnis.
VšĮ Kėdainių PSPC direktorė Joana Kleivienė padėkojo psichologei Simonai Kutavičei už aktualią, informatyvią ir lengvai klausomą paskaitą, kuri visiems buvo labai naudinga, palinkėjusi medikams, kuo mažiau agresyvių pacientų.
VšĮ Kėdainių PSPC inform.