Rugsėjo 17-oji – Pasaulinė pacientų saugos diena
Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) iniciatyva nuo 2019 m. pradėta minėti Pasaulinė pacientų saugos diena siekiant atkreipti dėmesį į pacientų saugą. Ši diena kasmet minima rugsėjo 17 dieną.
Iniciatyva siekiama atkreipti dėmesį į priemones, užtikrinančias pacientų saugą sveikatos priežiūros sistemoje.
Kasmet rugsėjo mėnesį, minint šią dieną, VšĮ Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centre, atkreipiamas ypatingas dėmesys į pacientų nuomonės svarbą, kuriant pacientų saugos kultūrą.
Šį mėnesį įstaigoje vykdoma Pacientų apklausa bei Pacientų pasitenkinimo gaunamomis paslaugomis vertinimas – tai yra esminės priemonės, siekiant užtikrinti kokybišką, prieinamą ir pacientų poreikius atliepiančią sveikatos priežiūrą.
Pacientų pasitenkinimo vertinimas leidžia ir suteikia galimybę gauti svarbios informacijos apie tai, kokios yra pacientų patirtys, kokių poreikių ir norų jie turi, kuriose srityse būtų galima tobulėti. Grįžtamasis ryšys padeda identifikuoti įvairias problemas bei padeda rasti problemų sprendimo būdus, taip pat turi didelę įtaką pacientų saugumui ir sveikatos priežiūros paslaugų kokybei. Bet tai ne vienintelė priemonė vykdoma įstaigoje.
Pacientų sauga – kompleksas įvairių procesų ir priemonių, kurios mažina nepageidaujamų įvykių skaičių, kuriomis užtikrinama teikiamų paslaugų sauga ir kokybė. Labai svarbu tai, kad:
Įstaigoje visos teikiamos paslaugos yra licencijuotos.
Įstaiga akredituota šeimos medicinos paslaugai – tai kokybės ženklas mūsų įstaigai, įrodantis, kad esame vienintelė tokį įvertinimą pasiekusi ir gavusi sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti šeimos medicinos paslaugas Kėdainių rajone.
Įstaigai suteiktas Skaidrios įstaigos vardas.
Įstaiga organizuoja vidaus medicininius auditus, kaip vieną iš pagrindinių instrumentų įstaigos veiklai ir paslaugų kokybei vertinti ir gerinti. Įkurtas vidaus medicininio audito padalinys. Vidaus medicinos audito grupės nariai – ekspertai, turintys didelę profesinę patirtį. Jie atlieka vidaus medicininius auditus, vertina atitiktis, nustatytiems reikalavimams, registruoja nepageidaujamus įvykius, nagrinėja pacientų nusiskundimus, teikia siūlymus įstaigos vadovui dėl paslaugų kokybės gerinimo. Dokumentais reglamentuoti darbo procesai ir parengtos procedūros.
Pacientų sauga neatsiejama nuo to, kaip jaučiasi įstaigoje dirbantys darbuotojai. Didelis dėmesys skiriamas Įstaigos psichologinio mikroklimato ir darbuotojų darbo sąlygų gerinimui.
Organizuojami mokymai darbuotojams, tiek diagnostikos, tiek pacientų saugos klausimais.
Labai svarbu ir tai, kad įstaigoje kuriama Pacientų saugumui palanki aplinka: visuose įstaigos padaliniuose sudarytos sąlygos gauti paslaugas žmonėms turintiems negalią, prie pastatų yra pandusai, įrengti liftai/keltuvai, turėklai, kabinetuose įrengti kondicionieriai, bendrose įstaigos patalpose (koridoriuose) įrengtos stebėjimo kameros, griuvimo prevencijai – laiptų pakopos pažymėtos kontrastinėmis juostomis, pacientų geresniam psichologiniam klimatui užtikrinti – koridoriuose groja rami muzika, vykdomos ir kitos priemonės susijusios su Pacientų sauga.
Todėl labai svarbu ne tik kalbėti apie pacientų saugą, taip pat svarbu kad pacientai dalyvautų ir įsitrauktų į šį procesą. Pacientai ir medikai nėra skirtingose barikadų pusėse ir visi mes dirbame ir stengiamės išvien dėl bendro tikslo. Visiems mums tolygiai svarbu bendravimas, dalijimasis informacija, bendradarbiavimas su medikų komanda.
Primename ir kviečiame pacientus, jų atstovus aktyviai dalyvauti pacientų apklausoje, pateikti savo nuomonę, užpildant Pacientų apklausos anketą, kurią galima rasti kiekviename įstaigos padalinyje, taip pat anketą galima užpildyti įstaigos svetainėje, adresu https://www.kedainiupspc.lt/